Meldformulier Meldpunt geneesmiddelentekorten en -defecten verbeterd

Het meldformulier van het Meldpunt geneesmiddelentekorten en -defecten is gebruiksvriendelijker gemaakt. Verschillende stakeholders waren hierbij betrokken, onder andere handelsvergunninghouders die de meldingen doen.

Op vrijdag 8 oktober 2021 zijn de eerste aanpassingen in het meldformulier te vinden.  

  • Vanaf vrijdag 8 oktober 2021, 17.00 uur wordt u bij het openen van het meldformulier doorgeleid naar het aangepaste formulier. Het oude formulier kan voor nieuwe meldingen vanaf deze tijd niet meer gebruikt worden.
  • Wij vragen u om geen meldingen van tekorten te doen of starten op 7 en 8 oktober. De Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) houdt hier rekening mee bij haar toezichtstaken.
  • U kunt op 7 en 8 oktober wel dringende meldingen van defecten doen via het meldformulier.
  • Wij vragen u om vóór 8 oktober nog lopende (niet gecontroleerde of nog niet afgeronde) meldingen af te ronden. Mocht dit niet lukken, dan kunt u tot 5 november, 17.00 uur meldingen afronden. Hiervoor gebruikt u de link die u eerder via de mail heeft ontvangen.

Heeft u een vraag of probleem? Dan kunt u contact opnemen met het Meldpunt geneesmiddelentekorten en -defecten. Wij zijn op werkdagen van 09:00 tot 17:00 uur telefonisch te bereiken op 088 120 50 000. Mochten er urgente problemen zijn buiten kantooruren, dan kunt u bellen met 06 105 71 966.
 
Eind 2021 volgen er meer aanpassingen. Hierover volgt t.z.t nog meer informatie.